نوشته شده توسط : iranfoodex

آبخوری دستی کله قندی
آبخوری دستی کله قندی توسط نیروی انسانی قابل کنترل می باشد و همه فرآیند پر و خالی شدن ، ضد عفونی و شستشوی آبخوری توسط نیروی انسانی انجام میشود. این نوع آبخوری مناسب برای جوجه های جوان می باشد . حداقل ظرفیت این نوع آبخوری دو و حداکثر ظرفیت آن 4 لیتر می باشد . 
آبخوری دستی ناودانی
جنس این نوع از آبخوری عموما آهن سفید و یا آلومینیوم و پلاستیک بوده و به سیستم آب لوله کشی یا تانکر آب وصل می باشد . از این نوع آبخوری بیشتر برای پرورش مرغ تخمگذار و درون قفس مورد استفاده قرار می گیرد. در آبخوری دستی ناودانی بطور دائم جریان اب تمیز به صورت ملایم وجود داشته و آب اضافی توسط یک دریچه در انتهای آبخوری خارج می شود.
در استفاده از این نوع آبخوری مصرف آب بالا میرود و همچنین ضد عفونی و شستشوی آبخوری بیشتر از سایر انواع آبخوری می باشد . یکی دیگر از معایب این نوع آبخوری مشکلاتی است که با قطع شدن آب پیش می آید.
آبخوری نیپل یا اتوماتیک قطره ای 
این نوع آبخوری در قفسهای اتوماتیک استفاده می شود و بسیار بهداشتی بوده و علاوه بر آن نیازی به ضد عفونی آبخوری به طور مکرر نیست. استفاده از این نوع آبخوری بر خلاف آبخوری دستی ناودانی ، در مصرف آب بسیار صرفه جویی می کند .نکته قابل توجه این است که این نوع آبخوری برای جوجه های قبل از یک هفته مورد استفاده قرار نمیگیرد.
آبخوری اتوماتیک سیفونی 
در این نوع آبخوری یک صفحه مدور و یک بشقاب وجود دارد که معمولا هر دوی این قطعات پلاستیکی هستند که توسط یک لوله به جریان اصلی آب وصل و آیزان می باشد . زمانی که میزان آب در آبخوری بیش از حد لازم باشد در اثر سنگینی آبخوری فنر به پایین کشیده شده و شیر تنظیم آب بسته می شود و بالعکس زمانی که آب آبخوری کمتر از حد مورد نیاز باشد به علت سبکی فنر بالا رفته و شیر باز میشود . ارتفاع این نوع آبخوری به فراخور سن جوجه و مرغها قابل تنظیم می باشد .
این نوع آبخوری بهداشتی و با صرفه می باشد ولی برای تجهیز سالن به این نوع آبخوری نیازمند به سرمایه بیشتری می باشد .
آبخوری اتوماتیک فنجانی
آبخوری فنجانی عموما کوچک هستند و بین 5 تا 15 سانتیمتر قطر و 5 تا 6 سانت هم ارتفاع دارند . دو نوع از این آبخوری وجود دارد. آبخوری فنجانی معلق و آبخوری فنجانی ماشه ای .

 

دانخوری 

هواکش مرغداری 

 



:: برچسب‌ها: آبخوری,دانخوری,هواکش مرغداری,تجهیزات مرغداری ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

شمشاد زن وسیله ای است که برای کوتاه و یکدست نمودن سطح شمشاد مورد استفاده قرار می گیرد .
شمشاد زن نیز مانند چمن زن ها به چهار گروه اصلی تقسیم میشوند :
شمشاد زن دستی ، شمشاد زن شارژی ، شمشاد زن برقی و شمشاد زن موتوری .
هر یک از انواع شمشاد زن یاد شده ، بسته به میزان و حجم مورد نیاز در کاربردهای مختلف قابل استفاده می باشد .
شمشاد زن دستی همانطور که از نامش پیداست وسیله ای مکانیکی میباشد که توسط نیروی مکانیکی اعمال شده توسط شخص ، عمل می نماید .
شمشاد زن های شارژی نیز همانطور که از اسم آن بر می آید ، قابل شارژ شدن می باشد و پس از شارژ شدن به میزان لازم و بدون هیچ کابل و اتصالی و بدون نیروی مکانیکی شخص، قابل استفاده می باشد . 
در مقایسه با سایر انواع شمشاد زن ، شمشاد زن شارژی صدای کمتری داشته و اکثرا برای محیطهای کوچک همچون حیاط منازل و فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد .
نوع دیگر از انواع شمشاد زن ، شمشاد زن برقی می باشد که این نوع شمشاد زن توسط نیروی برق کار می کند و مانند شمشاد زن های شارژی برای مصارف شخصی در محیط ها و فضاهای کوچک و شمشادهای با متراژ کم مورد استفاده قرار می گیرد .
نوع دیگر شمشاد زن ها ، شمشاد زن موتوری میباشد که در بین انواع شمشاد زن ، این وسیله دارای قدرت بیشتری بوده و البته قیمت این شمشاد زن نیز نسبت به سایر انواع بالاتر می باشد .
نیروی محرکه شمشاد زن موتوری سوخت میباشد .
شمشاد زن موتوری با توجه به وجود موتور در این دستگاه از صدای بیشتری برخوردار بوده ولی از نظر کارایی این نوع شمشاد زن در رده محصولات حرفه ای بوده که برای محیطها و فضاهای با حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرد .

چمن زن

علف زن

اره موتوري 

 



:: برچسب‌ها: شمشاد زن , علف زن , چمن زن , اره موتوری ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

کاربرد علف زن :
استفاده از علف زن ، اغلب به منظور حذف و از بین بردن علفهای هرز موجود در باغات ، مسیر عبور آب ، نهالستانها ، زمین های چمن و ... صورت می گیرد .
ساختمان علف زن متشکل از یک موتور که در انواع مختلف این دستگاه ، قدرت این موتور متفاوت می باشد ، محور انتقال نیرو ، تیغه برش علف زن و ... می باشد .
علف زن ها در انواع مختلف دستی و دوشی بوده که نوع دوشی آن برای حمل راحت تر توسط کاربر بر روی دوش قرار می گیرد که هدایت علف زن نیز در این نوع بسیار راحت تر خواهد بود .
بلندی لانس علف زن قابل تنظیم برای افراد با بلندی قد مختلف می باشد . همچنین نیروی محرکه در انواع علف زن میتواند از نوع برقی و احتراقی باشد و وظیفه اصلی این نیروی محرکه ، تامین قدرت برای حرکت تیغه علف زن می باشد .
عموما تیغه علف زن به صورت افقی می باشد و در برخی از انواع علف زن ، محفظه تیغه علف زن ، قابلیت جابجایی با وجین کن ، هرس کن و یا اره زنجیری را دارد و و به علت امکان این جابجایی ، میتوان علف زن را وسیله ای چند کاره بر شمرد .
تیغه علف زن به صورت افقی و بدون هیچ واسطه ای بر روی محور خروجی دستگاه سوار می شود و بسته به نوع کار ، شکل ظاهری این تیغه ، متفاوت خواهد بود .
برای نگهداری و سرویس کردن علف زن ، باید تمام قسمتهای دستگاه قبل از شروع کار بازدید شده و تیغه به لحاظ کنترل تیزی ، بصورت روزانه بازرسی شود و در صورت نیاز ، تمیز و در صورت آسیب دیدگی تیغه ، تعویض شود .
طول نخ تیغه علف زن باید به اندازه لازم باشد و چنانچه به علت ساییدگی ، کوتاه شد ، به اندازه لازم اصلاح شود .
یکی دیگر از موارد کنترل علف زن ، چک کردن محفظه روغن آن می باشد که در صورت پایین امدن سطح آن ، باید به محفظه ، روغن اضافه نمود .
تیغه علف زن به وسیله یک مهره ثابت شده که باید همیشه قبل و بعد از استفاده از علف زن ، کنترل و در صورت نیاز توسط آچار محکم شود .
توجه داشته باشید کلیه عملیات مربوط به کنترل علف زن باید در حین خاموش بودن دستگاه صورت گیرد .
در طول استفاده از علف زن ، از برخورد تیغه آن با سطوح سخت باید جلوگیری نمایید .

 

چمن زن

شمشاد زن

اره موتوری 



:: برچسب‌ها: چمن‌ زن , علف زن , شمشاد زن , اره موتوری ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

چمن‌ زن
چمن زن وسیله ای متشکل از یک یا چند تیغه گردان بوده که به منظور برش و قطع سطح چمن با ارتفاع مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد .
قدرت تیغه ها در چمن زن قابل تنظیم بصورت دستی می باشد و با راندن چمن زن به سمت جلو تیغه های مکانیکی دستگاه چمن زن عمل میکنند .
در برخی از انواع چمن زن یک موتور احتراقی یا الکتریکی برای چرخاندن تیغه های چمن زن بکار می رود و در برخی از انواع چمن زن ، علاوه بر عملیات چمن زنی ، کارهایی نظیر کوددهی و جمع آوری ضایعات نیز توسط چمن زن انجام میگردد.
به طور کلی دو نوع تیغه در چمن زن استفاده می شو د . به عبارت دیگر بسته به نوع تیغه به کار رفته در دستگاه چمن زن میتوان چمن زن ها را به دو دسته چمن زن سیلندری و چمن زن روتاری تقسیم نمود.
در یک تقسیم بندی دیگر ، چمن زن ها به چهار گروه کلی چمن زن دستی ، چمن زن تراکتوری ، چمن زن برقی و شارژی و چمن زن موتوی یا گیربکسی ، تقسیم می شوند .
چمن زن تراکتوری :
چمن زن تراکتوری ، بهترین نوع چمن زن بوده که دارای قابلیت و امکانات زیادی می باشد و این نوع چمن زن دارای یک موتور محرک بسیار قوی بنزینی به همراه چهار چرخ متحرک و تیغه های قوی می باشد .
چمن زن دستی :
میتوان گفت ابتدایی ترین نسل چمن زن ، چمن زن دستی می باشد که ساختار و عملکرد این نوع چمن زن به صورت دستی و هلی و به وسیله نیروی انسانی می باشد .
چمن زن برقی - شارژی :
اصولا این نوع از چمن زن که با برق و یا بصورت شارژی عمل میکند ، برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد .
چمن زن موتوری-گیربکسی : 
چمن زن موتوری در محیطها و فضای سبز گسترده که عملیات چمن زنی نیاز به میزان جابجایی و قدرت موتور بالایی دارد ، مورد استفاده قرار می گیرد .

علف زن

شمشاد زن

اره موتوری



:: برچسب‌ها: چمن‌ زن , علف زن , شمشاد زن , اره موتوری ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

علف کش 
علف کش به ماده شیمیایی اطلاق می شود که به منظور از بین بردن علفهای هرز مورد استفاده قرار می گیرد . نحوه استفاده از یک علف کش بستگی به نوع علف هرز دارد. بدین معنی که برای از بین بردن علفهای هرز گاهی لازم است که علف کش بر روی برگ گیاه اسپری شود و گاهی این علف کش در خاک و یا در کنار ریشه گیاه مورد استفاده قرار می گیرد .
به طور کلی سالانه میلیونها لیتر علفکش در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد و از انجا که هر ماده شیمیایی میتواند آثار زیانباری بر محیط زیست و خاک هر منطقه داشته باشد و حتی باعث تغییر عادات جانوران آن منطقه شود علف کش ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند اما گاهی استفاده از علف کش ها امری اجتناب ناپذیر می نماید .
به طور بسیار کلی می توان علف کش ها را به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد. گروهی که برای از بین بردن نوع خاصی از علف هرز مورد استفاده قرار می گیرد و گروهی که برای از بین بردن همه علفها هرز استفاده میشود .
البته در تقسیم بندی علف کش ها ساختار و طبقه بندی های دیگری نیز وجود دارد که در زیر به اختصار به برخی از آنها اشاره می کنیم .
برخی از علف کش ها مستقیما روی گیاه استفاده می شود و برخی از انواع علف کش نیز صرفا برای استفاده در خاک می باشند.
مدت زمان ماندگاری آثار علف کش در خاک در گونه های مختلف ، متفاوت است. برخی از انواع علف کش پس از پاشش در خاک تا چند دوره کشت در خاک تاثیر داشته و باعث از بین رفتن علفهای هرز میشود و برخی تنها قابل استفاده در یک دوره کشت می باشند .
زمان استفاده از علفکش ها نیز در انواع گوناگون آن متفاوت است. برخی از انواع علف کش قبل از شخم زمین مورد استفاده قرا میگیرند . برخی دیگر از علفکش ها قبل از کاشت گیاه و برخی دیگر قبل از سبز شدن گیاه مورد مصرف قرار می گیرد.
همچنین روش‌ به‌ کار بردن علف‌کش در خاک نیز متفاوت است بطوریکه علف‌ کش‌ مورد استفاده در خاک را می توان در سطح خاک پاشید و یا آنرا با خاک مخلوط کرد یا به‌ صورت لایه‌اى در زیر خاک و یا به‌ صورت تزریق در خاک استفاده کرد.
مسیر حرکت علف‌کش در گیاهان و مکانیسمى که علف هرز توسط آن از بین مى‌رود، معیار دیگری براى طبقه بندی می باشد. برخی از علف کش ها از طریق آوندهاى آبکش و برخی دیگر از طریق آوندهاى چوبی و برخی از طریق تماس یعنی بدون انتقال ، بر روی علف هرز تاثیر می گذارند .
فرمولاسیون و شکل ظاهری علف کش نیز یکی دیگر از معیارهای طبقه بندی می باشد . علاوه بر این نحوه استفاده و بکارگیری علف کش نیز میتواند عاملی برای طبقه بندی باشد. برخی از انواع علف کش از طریق اسپری کردن بر گیاه تاثیر میگذارد ، برخی بصورت مایع و محلول در آب می باشند و برخی از اقلام علف کش نیز بصورت پودری و یا گرانوله می باشند.

 

مخازن پلی اتیلن

مخزن سمپاش

 



:: برچسب‌ها: آفت کش,علف کش,قارچ کش,کنه کش,نماتد کش,حشره کش ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

 


قارچ کش ها ترکیبات شیمیایی هستند که باعث از بین رفتن قارچهای گیاهی می شوند. برخی از انواع قارچ کش نیز بدون از بین بردن قارچها و تنها با کنترل آنها عمل می کنند.
ضرورت استفاده از قارچکش ها
بیماری های گیاهان عاملی شایع می باشد که در صورت عدم توجه و مبارزه ، می تواند علاوه بر خسارات جبران ناپذیر، باعث کاهش محصول و کیفیت آن نیز شود.
بنابراین به جهت کنترل بیماری گیاه و به منظور افزایش باروری آن و همچنین افزایش طول دوره انبارداری محصول ، لازم است که قارچ کش ها نیز به عنوان یکی از راههای دفع آفات نباتی ، وارد عمل شوند .
قارچکش ها برای کاهش آلودگیهایی که همزمان با بیماریهای گیاهی اتفاق می افتد نیز مورد استفاده واقع می شوند .
در کنار برنامه های کنترل تلفیقی در مزارع نظیر تناوب کشت ، نحوه و میزان کوددهی و ... استفاده از قارچ کش مناسب نیز یکی از راههای مدیریت بیماریها در مزارع می باشد .
قارچ کشها قابلیت کنترل بیماری های زیادی را دارند و با توجه به اینکه عملیان زراعی خود به تنهایی از بروز بیمارها جلوگیری نمیکند لذا استفاده از قارچ کش نیز یکی از برنامه های زراعی سالانه می باشد .
قارچ کش ها ی متداول
قارچ کش فیلینت یا تری فلوکسی استروبین که به منظور کنترل لکه سیاه سیب و سفیدک سطحی سیب و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد . میزان مصرف این قارچ کش ، 200 گرم در هر هزار متر مربع می باشد .
- قارچ کش کولیس که صرفا به منظور کنترل بیماری سفیدک هلو و شلیل مورد استفاده قرار می گیرد . میزان مصرف این قارچ کش نیز نیم لیتر دز هزار متر مربع می باشد .
- قارچ کش مونسرن برای رفع شوره سیاه سیب زمینی مصرف می شود و میزان استفاده این قارچ کش یک و یک چهارم لیتر به ازای یک تن غده می باشد .
- قارچ کش بایکور برای مبارزه با لکه سیاه سیب و سفیدک حقیقی جالیز که میزان مصرف این نوع قارچ کش 750 گرم در هزار متر مربع می باشد .
قارچ کش ایمپکت برای کنترل زنگها و سیاهک هندی غلات که به میزان یک لیتر در هکتار مورد استفاده قرار می گیرد .
- قارچ کش دومارک برای از بین بردن سفیدک حقیقی سبزیجات و گیاهان جالیزی به میزان سه دهم لیتر در هر هکتار مورد استفاده قرار می گیرد .
- قارچ کش اپوس در جهت از بین بردن سفیدک سطحی چغندر و زنگ گندم و به میزان یک لیتر در هکتار از این قارچ کش مصرف می گردد.
- قارچ کش اورتیواپ برای از بین بردن سفیدک پودری جالیز مورد استفاده قرار می گیرد و میزان موثر آن یک لیتر در هکتار می باشد .
قارچ کش استروبی برای کنترل سفیک سطحی سیب و لکه سیاه سیب که به میزان 200گرم در هزار متر مربع استفاده می گردد.
- قارچ کش آلتو برای از بین بردن بیماری سیاهک هندی زنگها که به میزان نیم لیتر در هکتار ازین قارچ کش استفاده می گردد .
- قارچ کش فولیکور به منظور رفع زنگهای غلات و سبزیجات که میزان مورد نیاز این قارچ کش ، یک لیتر برای استفاده در یک هکتار می باشد .
- قارچ کش اکسی کلرور مس برای مبارزه با آفات آتشک سیب و گلابی ، بیماری لب شتری هلو، آفت بلایت گردو و ....
-قارچ کش رورال تی اس که در از بین بردن لکه قهوه ای نواری جـو و زردی نخود به میزان یک تا دو لیتر در هر هکتار بسیار موثر است .
-قارچ کش توپاس یا پنکونازول برای کنترل آفت سفیدک حقیقی مو و به میزان 125 سی سی در هزار متر مربع مورد استفاده قرار می گیرد .
-قارچ کش کالکسین یا تری دیمورف به منظور از بین بردن افت سفیدک حقیقی چغندر و با دوز 75 سی سی در هر هکتار ، نتیجه مطلوبی خواهد داشت .
-قارچ کش مانکوزب برای از بین رفت آفات آلترناریای و سفیدک دروغی سیب زمینی و گوجه فرنگی و سفیدک داخلی یونجه و ... به میزان یک تا دو کیلوگرم در هر هکتار استفاده می گردد. 
-قارچ کش ریدومیل برای مبارزه با آفات سفیدک داخلی سبزیجات و گیاهان جالیزی و به میزان 20 تا 25 کیلوگرم دز یک هکتار مورد استفاده قرار می گیرد.
-قارچ کش داکونیل برای از بین بردن سفیدک دروغی سیب زمینی و آلترناریای گوجه فرنگی و به میزان 2 کیلوگرم در هکتار مصرف می گردد.

 

مخازن پلی اتیلن

مخزن سمپاش 



:: برچسب‌ها: قارچ کش,حشره کش,آفت کش,علف کش,نماتد کش,کنه کش ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

حدود یک سوم محصولات کشاورزی اعم از باغی و زراعی در مراحل مختلف کاشت و داشت ، توسط آفات از بین میروند لذا استفاده از آفت کش علیرغم نکات منفی ، کاربردی ترین روش برای مبارزه با آفات در این مراحل می باشد .
به طور کلی آفت کش به دسته ای از مواد شیمیایی گفته می شود که به منظور از بین بردن و یا کنترل آفتهای گیاهی نظیر حشرات، علفهای هرز، قارچهای زیان آور و ... استفاده می شود.
طبقه‎بندي آفت كش ها
آفت كش ها بر اساس مواد شيميايي و ترکیبات موجود آن تقسیم بندی می شوند .
آفت کش های كلره 
این گروه از آفت کش ها که مبارزه علیه طیف وسیعی از آفات را به عهده دارند مدت زمان ماندگاری و پایداری زیادی در محیط دارند .
آفت کش های فسفره 
این گروه از آفت کش ها در مقایسه با آفت کش های کلره ماندگاری کمتری دارند و در ترکیبات آنها مولکولهای حاوی فسفر وجود دارد . قدمت کشف این نوع از آفت کش ها به دوران جنگ جهانی دوم بر میگردد.
آفت کش های كاربامات‎
اين گروه از آفت کش ها از نظر مكانيسم عمل بر روي آفات شبيه آفت کش های فسفره هستند.
آفت کش های پايروتروئيد 
این گروه از آفت کش ها بیشترین کاربرد را در کنترل حشرات خانگی و آفات کشاورزی دارد 
آفت کشهای جديد
علاوه بر چهار گروهی که ذکر شد ، در حال حاضر گونه های دیگری از آفت کش ها در بازار موجود می باشد که مکانیسم و نحوه عمل هر یک با دیگری کاملا متفاوت است. 
ویژگیهای یک آفت کش مناسب
آفت کش موثر باید به همان اندازه که روي آفت هدف تاثیر کافی دارد ، بر روي محصول سمپاشی شده باید بی تاثیر باشد و همچنین بر روي حشرات مفید، اثر سوء نداشته باشد. همچنین یک آفت کش مناسب باید از قیمت متعادلی برخوردار باشد تا استفاده از آفت کش از نظر اقتصادي مقرون به صرفه باشد. از طرف دیگر یک آفت کش ایده ال نباید در محصول نهایی طعم یا بوی نامطبوع و خاصی ایجاد کند و همچنین باید برای انسان و دام بی خطر بوده و درجه سمیت آن تحت شرایط محیطی و جوی مختلف ، تغییر نکند.
همچنین یک آفت کش ایده آل در محیط قلیایی و اسیدی نباید ، سریعا تجزیه شود و در زنجیره غذایی و به طور کلی در سیستم کشاورزی و غیر آن ، اختلالی ایجاد نکند .
هر آفت کش و به طور کلی ، سموم کشاورزی دارای سه نوع نام می باشند .
نام عمومی آفت کش که عموما این نام توسط شرکت تولید کننده آن انتخاب می شود و بعد از تایید موسسات متولی استاندارد ، ثبت می شود که بر اساس این نام عمومی ، مصرف کننده ، هیچ اطلاعاتی درباره ساختار شیمیایی آن آفت کش نخواهد داشت .
نام دیگر یک آفت کش ، نام تجاری آن می باشد که در واقع نام تجاری ، همان فرمولاسیون آفت کش می باشد . از آنجا که آفت کشها با فرمولاسیونهای مختلفی وجود دارد ، بنابراین تنوع نام آفت کشها زیاد می باشد . بر روی بسته بندی آفت کشها معمولا حرف اول نام تجاری با حروف بزرگ نوشته می شود .
نام شیمیایی آفت کش نیز بر اساس قوانین بین المللی انتخاب و ثبت می شود که با آگاهی از نام شیمیایی آفت کش ، به ساختار شیمیایی آن پی خوهیم برد.
عبارت فرمولاسیون در سموم کشاورزی
تغییراتی که بر روی سموم کشاورزی و آفت کشها صورت می گیرد تا باعث بهبود میزان تاثیر و شرایط نگهداری آن شود در اصطلاح فرمولاسیون نام دارد .
در فرمولاسیون ، ترکیبات شیمیایی سموم با مواد غیر سمی که با یکدیگر سازگاری فیزیکی و شیمیایی دارند ترکیب می شوند .
ترکیبات غیر سمی بکار رفته در فرمولاسیون قرار است که میزان تاثیرات آفت کش یا هر سم شیمیایی را افزایش داده و باعث افزایش حلالیت آفت کش در آب گردد . همچنین از دیگر وظایف این مواد بکار رفته در فرمولاسیون آفت کش میتوان به تاثیر آن بر کاهش تبخیر و باد بردگی سم اشاره کرد . کمک به نفوذ سم و افزایش میزان چسبندگی و پخش شوندگی آفت کش ، از دیگر موارد کاربرد این مواد در فرمولاسیون آفت کش می باشد .

مخزن سمپاش

مخازن پلی اتیلن



:: برچسب‌ها: آفت کش,علف کش,قارچ کش,نماتد کش,کنه کش,جونده کش ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

مخازن پلی اتیلن 
گسترش روز افزون جمعیت در کشورها ، روز به روز تامین نیاز آب شرب این جمعیت را به معضلی بزرگ تبدیل کرده است بطوریکه این روزها آب شیرین و تامین و نگهداری آن به مقوله ای استراتژیک تبدیل شده است . بنابراین به منظور تامین و نگهداری آب شرب و بهداشتی تولید و تهیه مخازن ذخیره آب ضروری می باشد. امروز مخازن ذخیره آب در انواع مختلفی همچون مخازن پلی اتیلن ، مخازن فلزی ، مخازن PVCتولید می شوند که هر کدام از این مخازن ذخیره آب به فراخور نوع مصرف و مدت زمان نگهداری میتواند در شرایط مختلف بکار رود .
از آنجا که تولید مخازن پلی اتیلن نسبت به سایر مخازن ذخیره آب کم هزینه تر است و نسبت به سایر مخازن ذخیره آب من جمله مخازن فلزی و مخازن کامپوزیت عمر طولانی تری دارند . همچنین مخازن پلی اتیلن سبک وزن تر نسبت به سایر مخازن ذخیره آب بوده و بالطبع قابلیت جابجایی آسانتری خواهد داشت.
یکی دیگر از مزایای تولید مخازن پلی اتیلن نسبت به سایر مخازن ذخیره آب ، سادگی و یکپارچگی عملیات تولید مخازن پلی اتیلن و تنظیم ضخامت مخازن با کم یا زیاد کردن مواد اولیه پلی اتیلنی می باشد.
همچنین مخازن پلی اتیلن نسبت به سایر انواع مخازن ذخیره آب ، مقاومت بیشتری در برابر خوردگی داشته و مسائلی همچون زنگ زدگی در استفاده از مخازن پلی اتیلن وجود نخواهد داشت.

 



:: برچسب‌ها: مخازن پلی اتیلن ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

دستگاه دربند 
در خط تولید صنایع غذایی ، پس از مرحله پرکردن محصولات ،مرحله دربندی می باشد که توسط دستگاه دربند صورت می گیرد . در صورت عدم دربندی مناسب امکان فاسد شدن مواد غذایی وجود دارد.
دستگاه دربند
دستگاه دربند یکی از ارکان اصلی در صنعت بسته بندی ، به ویژه بسته بندی مواد غذایی می باشد . دستگاه دربند یا دستگاه سیل کن در مدلهای متنوع با سایز و اشکال و گونه های مختلف تولید می گردند .
اصلی ترین موارد استفاده دستگاه دربند ، دستگاه دربند مخصوص ظروف گرد و دستگاه دربند مخصوص ظروف کتابی می باشد.
همچنین به لحاظ ساختار و عملکرد انواع دستگاه دربند شامل دستگاه دربند تمام اتومات ، دستگاه دربند نیمه اتوماتیک ، دستگاه دربند دستی و دستگاه دربند و درب گذار اتوماتیک می باشد .
دستگاه در بند تمام اتومات
دستگاه در بند تمام اتومات قابلیت گذاشتن درب و بستن درب روی ظروف گرد و کتابی را به طور کاملا اتوماتیک دارد، به طوری که داخـل سورتر درب ریخته می شود و توسط شـوت به صـورت یکنواخت و منظم به روی ظــرف هـدایت میشود و به وسیله سنسور چشمی که بر روی شوت تعبیه شده است فـرمان کارکـرد و عملکرد سورتر انجام می گیرد.
دستگاه دربند نیمه اتومات
دستگاه دربند نیمه اتومات شامل یک نوار نقاله می باشد که در امتداد دستگاه پرکن قرار می گیرد. عملکرد دستگاه دربند نیمه اتومات به گونه ای میباشد که باید در ابتدا درب روی بطری قرار بگیرد برای اینکه بطری به سمت هد حرکت کرده و عملیات دربندی انجام شود باید ظروف بر روی نوار نقاله گذاشته شود.

 

ماشین آلات صنایع غذایی



:: برچسب‌ها: دستگاه دربند ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iranfoodex

دستگاه پرده هوا چیست
دستگاه پرده هوا با دمیدن هوا با سرعت زیاد عمل میکند و به منظور تفکیک دو فضا از یکدیگر و ممانعت از ورود گرد و غبار ، حشرات و دیگر آلاینده ها ، نصب می شود .
در واقع دستگاه پرده هوا با به وجود آوردن یک پرده هوای فشرده نامرئی در قسمت فوقانی دربهای ورودی ساختمانها ، علاوه بر اینکه مانع از ورود گرد و خاک و حشرات به داخل می شود ، از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می نماید .
از مهمترین کارکردهای دستگاه پرده هوا می توان به موارد زیر اشاره نمود :
دستگاه پرده هوا به منظور ممانعت از ورود گرد و خاک و حشرات ، بوی نامطبوع و سایر آلودگیها در ورودی ساختمانها نصب می شود. همچنین در مکانهایی که به علت تردد زیاد و یا سایر عوامل ، درب ورودی باید باز باشد ، وجود دستگاه پرده هوا میتواند در تامین این خواسته ، موثر باشد .
با توجه به مقوله مهم انرژی و اتلاف انرژی ، بکار بردن دستگاه پرده هوا در جلوگیری از هدر رفت و اتلاف انرژی ، نقش قابل توجهی را ایفا می نماید.
دستگاه پرده هوا عموما در مدلهای اداری و صنعتی در بازار ارایه میگردد که مدلهای اداری آن به لحاظ ظاهری زیبا تر و در حجم و اندازه های کوچکتری نسبت به دستگاه پرده هوا صنعتی تولید می گردد.
یکی از موارد مهم در نصب دستگاه پرده هوا ، عدم نصب آن در مکانهایی که امکان ورود آب به داخل دستگاه وجود دارد می باشد .
وجود گرد و غبار زیاد نیز می تواند موجب اختلال در حرکت پروانه های دستگاه پرده هوا شده که این موضوع گاها می تواند باعث سوختن یا نیمسوز شدن موتور دستگاه گردد.
همچنین دستگاه پرده هوا ، عامل مهمی در کنترل بو و عدم انتشار آن به داخل می باشد .

 

ماشین آلات صنایع غذایی



:: برچسب‌ها: دستگاه پرده هوا,پرده هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()